Saturday, 7 December 2013

Tutorial : Transparentkan Header guna Pixlr.

Assalamualaikum,..Heyyy,,What's up?I think it's a long time ago ..Lama dah tak wat Tutorial.Ini Tutorial paling senang dalam dunia!Sambil tu seronok you know!

*Transparent kan Header bukan Gambar.Cara die lain sikit.

Baby Let's go!

Petama, tekan SINI.

Pastu akan keluar cam kat bawah ni.Ikut macam bawah ni.



Ikut step dibawah.



Nampak cam semut kan?Kalau header automatik jadi camni.Korang tekan je Wand Tool kat gambar tu!Tapi yang wane putih!It'llAutomatik!Tapi kalau gambar biasa tak jadi..This is just for Header..yang gambar biasa leceh cikit..


Nampak tu?Right click and tekan Invert Selection.

Then go kat Edit..yang atas tu..Nampak an?

Die akan keluar cam option.Tekan Copy.

Pastu tekan file.

Die akan keluar cam option pilih new image.




Nampak tak yang ms wat tue!Tick kat Transparent!Your work is done!


PERINGATAN! SAVE KEPADA PNG!






Alhamdulillah thanks to Allah!
aPA-APa?Tanya dibawah ini atau di Cbox ya dear! #Kekadang mende ni ngong sikit,korg cube ah bnyak kali,,jadi,,cam ms cube nyak kali tibe2 jadi..die ngok cikit mende niee.. (Pixlr)

2 comments:

  1. Thnx,nice tuto!senang angat2!nak request,cane nak transparentkan gambar?Plizz......sbb tgk tuto kat cini cemua cenang2 belaka..faham plak tu..

    ReplyDelete

hey babes,no harsh word!