Skip to main content

Hello Friday!

Anneyeonghasaeyo!Cantik tak blog saya?Hihi...overdost excited!Pink colour!Haha..Disebabkan hari jumaat,saya bagi senyuman paling berseri untuk korang..Boleh tak?


park ki woong - Google Search


Ha...okay..Nak buat apa ye?Blogwalking?Bosanlah...yang saya nak bagi tau sangat ni,harini hari Jumaat,dan hanya tinggal 2 hari sahaja nak sekolah...Haish..Jeongmal shiro!Bile waktu cuti , rasa macam hidup di dunia paling indah,tapi bila pergi sekolah,semua stress datang gap gap gap..datang terus banyak!Sakit kepala dengan perangai budak2 kat sekolah tu...Tapi saya  tak  lama kat sekolah tu..*Oooops..bocor rahsia*.Okay...memang saya akui yang duk rumah bukak laptop memang seronok...Kelmarin saya tidur pukul 6.00 pagi..Semalam saya tidur pukul 3.00 pagi..Seronok...Lagipun ,nevermindla..Hemm...kepada my lovely followers,tolonglah promote-promotekan blog saya ni..Yella,saya follow korang tapi korang tak followback pun...So,apa kata buat cara camtu?Tak tahulah kalau susah la plak..Today,I miss 4 people and 'things' that you never know.Kalau dapat tengok muke dorang sekali je lagi,saya bersyukur..Walaupun,semuanya saya ada tapi 4 benda/orang tu saya takde.I wish I could see their face just 1 time.But...they'll gone forever..Hahh...sedih ah cakap pasal tu...Saya ada benda nak nasihatkan korang.

Hot gossip

Hot gossip ni selalu terjadi pada artis kan?Tak kisah luar negara,ataupun dalam negara,mesti belambak gossip,tambah2 artis yang terkenal plak tu.Ini,saya nak nasihatkan,memang korang hate sangat artis tu bile dengar buruk2 pasal die..kebanyakan orang baca benda2 dummy tu dalam internet kan?Tengok gambar dan baca artikel buruk2 pasal artis membuat kan korang rasa artis tu irritating.Actually,you don't need to be like that...memang,sakit hati membaca,tetapi kadangkala kita tak tahu kebenarannya..dalam internet tak semuanya betul,kekadang dorang sendiri saja mereka atau menambah cerita atau mengedit cerita...Apa hak kita nak kutuk2 dorang sedangkan dorang tak buat salah?Tapi kalau artikel/gambar tu betul,janganlah caci maki..die dah dapat dosa sebab buat salah,kite lagi banyak dapat dosa,sedangkan kita hanya mencaci maki..Mesti korang maki2 saya sebab saya kata macam ni isn'it?Kononnya sebab saya ni obses sangat dengan artis..no!Bukan macam tu,tapi sebab sekarang ni,banyak sangat mereka cerita,memburuk-burukkan artis dan menambah cerita dan mengedit cerita.Selalunya macam tu..Saya tahulah saya penyiasat IT..*cehh*..IIh..betullah..kalau saya baca sesuatu artikel yang memburukkan artis , saya akan cari artikel yang sama dan tengok berita dan macam2 benda yang saya buat hanya untuk mengetahui kebenarannya..Setakat ini,90%  artikel kat internet tipu..Saya hope dapat 80 hinggalah 0..Tiada satu pun menipu...Kekadang dorang dapat maklumat yang salah,kekadang dorang benci dengan artis tu,kekadang dorang nak famous.Itu antaranya..Kalau kita tulis perkara yang betul,bukan   setakat orang puji je,dapat pahala  yang penting tu.Jangan menyalahkan orang atau mengutuk2 dan sebagainya yang negatif,jika tidak tahu kebenarannya.Jika betul sekali pun,tutup jela mulut tu.Kay?Janji?Ok..


hah....mesti korang marah kat saya sebab bagi ceramah..Yelah,hari Jumaat ni....Memang,sebenarnya saya sakit mata dan sakit hati baca komen yang bahasanya terlalu teruk..Mereka cerita,menambah cerita dan mengedit cerita,sangat-sangatlah menjengkelkan.Kesian kat dorang,dorang tu manusia jugak...Okayla...jangan salah faham,nanti korang ingat saya ni peminat fanatik plak...Bukan..Kalau tak faham,pertanyaan ataupun pendapat,boleh postkan di Cbox  ataupun  komen..kay?Ok..I trusted you..

Comments

Popular posts from this blog

GIVEAWAY GOSSIP GIRL

Assalamualaikum..Urmm!Tadi blogwalking pastu terjumpa satu GA yang TERAWESOME DI DUNIA! Blog die very cute!Purple!Kemas cantik,cute!I love her blog so much!And thank for a thousand cause making this AWESOME GA!..Saya harap saya menang,doakan saya boleh? Cantik kan banner die? ] Well,baru tengok banner tak tengok blog nyer yang kiut miut! Saya JUJUR dalam GA ini ...Never lie! ^^ ..Thnx kak!

Sorry for making you wait.

  First thing first, Where the hell have I been for the past 2 years? How on earth I skip 2023 and not write anything in 2023?? But so many things happened??? There is a new plot, a new storyline, and a new character. Interesting. I will always be surrounded by drama I guess haha.  "I swear, I don't love the drama, it loves me". These lyrics are literally defining the story of my life. This will be a short post, since I want to start writing poetry again, yeay. But I'll answer some questions. What happened to your group of 'so-called friends'? Well, we are pretty much divided. From 6 members to 3 members. To 4 and then it goes back to 3. And we have pretty much gotten closer than ever. And I'm delighted and grateful for having them in my life, Alhamdulillah. They are like my older sisters that I never had :) And we travel the world together just like the famous 3 musketeers <3 What happened to the famous feud and all your nemesis? One of them, which is

Inflamed.

            Inflamed. Interesting choice of words isn't it?  It is based on the pathology subject that I took for this semester. You know what happen after the cell/tissue injury? Inflammation. The white blood process comes rush to the site of injury and the agglutination and the permeability of blood vessels occurs and more in details that you can pretty much find in the Pathology textbook lol.  Anyway, the post injury first reaction is the inflammation. And if my life is a phase, it would be in "inflammation phase".  A LOT happened since my last post. Betrayal after betrayal. Constantly at the gun point. I've got enemies around me, circling me. Didn't feel safe anywhere. Even right now. It's like a never ending struggle. I am not whining by the way.  But I've learnt SO MUCH. I know that we can't trust anyone. I know how to play it cool. I know the tricks to survive. My bio, on insta and twitter is "Definitely the anti-hero". It's becaus